Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Od maja autobusy na Jagodno po nowemu, nawet w kwadrans [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

Urząd Miejski Wrocławia przedstawił zmiany w kursowaniu MPK, związane z otwarciem autobusowej części trasy na Jagodno. Wiadomo też, że po nowemu pasażerowie będą jeździć w drugim tygodniu maja. Jak wygląda ta inwestycja na miesiąc przed udostępnieniem?

Kilka dni temu poznaliśmy koncepcję Urzędu Miejskiego Wrocławia na obsługę komunikacyjną Jagodna, po otwarciu pasa autobusowego wzdłuż ulic Bardzkiej i Buforowej. Dojazd z rejonu ul. Kajdasza, gdzie znajduje się pętla Jagodno, do dworca Wrocław Główny ma się diametralnie skrócić.

Wrocławski magistrat przekazał, że ma to być rozkładowy czas 13 minut, przy dzisiejszych 22-27 minutach – w zależności od linii. Oszczędność blisko 15 minut przy dojeździe do centrum byłaby dla pasażerów na pewno atrakcyjnym czynnikiem. Nie bez znaczenia będzie też ustawienie sygnalizacji.

Trasa na Jagodno. Jak pojadą autobusy MPK?


Uruchomienie 5 maja (poniedziałek) trasy na Jagodno oznacza przede wszystkim lepsze wykorzystanie istniejącego trambus pasa. Chodzi o odcinek pomiędzy skrzyżowaniami Bardzka – Armii Krajowej i Bardzka – Świeradowska/Morwowa. Z kolei za skrzyżowaniem Bardzka – Świeradowska/Morwowa zaczyna się nowo wybudowany odcinek dla autobusów MPK. Trwają też prace przy wydłużeniu pasa autobusowo–tramwajowego na ul. Bardzkiej (odcinek al. Armii Krajowej – Piękna).

Jak tłumaczyła Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności UMW, wszystkie linie, które będą dojeżdżać we wspomniany rejon, będą miały wjazd kieszeniowy na nową pętlę. Ma to ułatwić przesiadki między różnymi liniami.

Autobusy zatrzymają się na sześciu przystankach: "Bardzka (cmentarz)", "Buforowa (rondo)", "Konduktorska", "Lutosławskiego" (d. Malinowskiego), "Kopycińskiego" (d. Jagodzińska) oraz Jagodno P&R.
  • Linia N: Litewska – Jagodno P&R
  • Linia 110: Iwiny Rondo/Pętla – Pilczyce przez Jagodno P&R
  • Linie 112: Krzyki – Galeria Dominikańska
  • Linie 113: Krzyki – Galeria Dominikańska
  • Linia 145: Sępolno – Vivaldiego przez Jagodno P&R
  • Linia 149: likwidacja
  • Linia 152: Tarczyński Arena (Królewiecka) – Blacharska
  • Linia 310: Parafialna – Iwiny Rondo przez Jagodno P&R
  • Linia 255: Sępolno – Iwiny Rondo przez Jagodno P&R
Linia N: UMW informuje, że przestanie dojeżdżać do pętli Petrusewicza, a od ul. Suchej zostanie przedłużona aż do nowej pętli na Jagodnie. W godzinach szczytu porannego i południowego będzie kursować co 7,5 min, a poza szczytem i w weekendy – co 15 min.

LITEWSKA – Litewska, Żmudzka (...) Piotra Skargi, Kołłątaja, Peronowa, Borowska, Sucha, Hubska, Bardzka, Buforowa, Kajdasza – JAGODNO P&R – Buforowa, Bardzka, Hubska, Sucha, Borowska, Peronowa, Kołłątaja, Piotra Skargi (...) Żmudzka, Litewska – LITEWSKA


materiały Urzędu Miejskiego Wrocławia | Nowa trasa linii N

Linia 110: po połączeniu z linią 149, nowo powstała linia otrzyma numer 110. Trasa zostanie skorygowana w centrum i dodatkowo wydłużona do Pilczyc. Dzięki temu ma powstać bezpośrednie połączenie Jagodna z zachodnią częścią miasta, a Kuźnik z południową częścią. W godzinach szczytu porannego i południowego będzie kursować co 7,5 min, a poza szczytem – co 15 min, a w weekendy – co 30 min.

IWINY RONDO/IWINY PĘTLA – Buforowa, Jagodno P&R (wjazd kieszeniowy), Buforowa, Bardzka, Hubska, Sucha, Swobodna, Zielińskiego, Piłsudskiego, pl. Orląt Lwowskich, Robotnicza (TAT), Strzegomska (TAT), Gubińska, Chociebuska, Hermanowska, Metalowców, Lotnicza – PILCZYCE – Lotnicza, Hermanowska, Chociebuska, Gubińska, Strzegomska (TAT), Robotnicza (TAT), pl. Orląt Lwowskich, Piłsudskiego, Zielińskiego, Swobodna, Sucha, Hubska, Bardzka, Buforowa, Jagodno P&R (wjazd kieszeniowy), Buforowa – IWINY RONDO/IWINY PĘTLA


materiały Urzędu Miejskiego Wrocławia | Nowa trasa linii110

Linie 112, 113: wydłużenie trasy od pętli Dworzec Główny do pętli Galeria Dominikańska. UMW tłumaczy, że będzie to korzystna zmiana dla Wojszyc i Ołtaszyna z uwagi na zapewnienie dodatkowego połączenia z węzłem przesiadkowym w centrum miasta. “112” tak, jak dotychczas, kursować będzie co godzinę, a “113” co 15 min w dni robocze i w soboty, a w niedziele co 30 min.

Linia 133: bez wjazdu na nowy buspas

Linia 145: skrócenie trasy do pętli ulicznej Vivaldiego. Zmiana ta wynika z ograniczonej przestrzeni w zatoce przystankowej przed rondem Iwiny. Autobusy będą zawracać przed ul. Kiepury. W dni robocze będzie kursować co 15 min, a w weekendy co 30 min.

Linia 149: likwidacja linii oraz połączenie z linią 110.

Linia 152: skierowanie ul. Kołobrzeską zamiast Hermanowską, aby nie dublować przedłużonej linii 110 i zlikwidowanej linii 149 – łączącej Kuźniki z pętlą Nowy Dwór P&R.

Linia 310: wydłużenie trasy od pętli Vivaldiego do pętli Iwiny Rondo. Dodatkowo będzie przejeżdżać nową pętlę Jagodno. Częstotliwość bez zmian.


materiały Urzędu Miejskiego Wrocławia | Nowa trasa linii 310

Linia 255: pozostawienie na trasie Sępolno – Iwiny Rondo z wjazdem kieszeniowym na pętlę Jagodno P&R. Częstotliwość bez zmian.

Urząd Miejski Wrocławia informuje, że ostateczne trasy wraz z rozkładem jazdy autobusów MPK zostaną zaprezentowane do końca kwietnia.

Na Jagodno na razie autobusy, potem tramwaje

Wiadomo, że uruchomienie buspasa wzdłuż ulic Bardziej i Buforowej nie kończy tego komunikacyjnego projektu. Docelowo na Jagodno ma pojechać po tej samej infrastrukturze także tramwaj.

Kilka dni temu Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty, które wpłynęły w przetargu na projekt infrastruktury dla pojazdów szynowych oraz na poszerzenie ul. Buforowej do czterech pasów (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). Miasto zamierzało na ten projekt wydać niecałe 3 mln zł, ale najtańsza wynosiła 3,38 mln zł. Oznacza to, że trzeba będzie dołożyć brakujące środki lub unieważnić przetarg.


Fot. Daniel Siwak | Fragment buspasa pomiędzy ulicami Konduktorską a Lutosławskiego

Jeżeli miasto zdecyduje się na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej, ten będzie miał 1,5 roku na jej przygotowanie. Można przypuszczać, że nastąpi to nie wcześniej niż koniec 2026 roku. Dopiero wówczas będzie można przystąpić do wyboru wykonawcy prac budowlanych. TAT (Trasa autobusowo-tramwajowa) ma być gotowa do końca 2028 roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5